Nestlélle tunnustusta työstä ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi: valittiin CDP:n Climate A-listalle

Nestlé on saanut tunnustusta työstään päästöjen vähentämiseksi ja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi: Nestlé valittiin CDP:n Climate A -listalle.

Tänä vuonna parhaaseen A-listaan pääsi vain 9 prosenttia kaikista selvityksessä mukana olleista yrityksistä. Listalle nousi yhteensä 193 parasta yritystä, jotka raportoivat julkisesti toimistaan ilmastonmuutoksen torjumiseksi.

CDP on kansainvälinen, voittoa tavoittelematon organisaatio. Se ylläpitää maailmanlaajuista raportointijärjestelmää, jonka avulla esimerkiksi yritykset voivat arvioida ympäristövaikutuksiaan. Tuore raportti ja lisää tietoa CDP:stä löytyy osoitteesta: www.cdp.net

Nestlé on tehnyt vuosia työtä kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiseksi. Nestlé on lähes puolittanut kasvihuonekaasupäästöjensä määrän vuodesta 2005. Lisäksi tavoitteena on vähentää kasvihuonekaasupäästöjä 35 prosenttia tuotetonnia kohden vuoteen 2020 mennessä (verrattuna vuoteen 2010).

Nestlé sai äskettäin tunnustusta myös Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä. Sen mukaan Nestlé on maailman paras elintarvikealan yritys kestävällä kehityksellä mitattuna. Nestlé sai elintarvikealan parhaat tulokset kaikissa kolmessa mitatussa ulottuvuudessa. Ympäristötekoja mittaavassa osuudessa Nestlé sai täydet 100 pistettä.

Lisätietoa Nestlén yhteiskuntavastuusta: https://www.nestle.fi/csv ja http://www.nestle.com/csv